RSS

Noul VW Touareg – primele imagini

11 Feb

Volkswagen a dezvăluit primele imagini şi informaţii despre cea de-a doua generaţie a SUV-ului Touareg, cel care a reprezentat primul autoturism din acest segment pentru compania germană.

Fotografiile dezvăluie o siluetă cunoscută, iar detaliile nu surprind aproape deloc, deoarece speculaţiile şi deducţiile privind stilul pe care acest noul model ar fi urmat să le aibă vorbeau deja despre faruri gen Golf, iar odată cu apariţia pick-up-ului Amarok, aproape toate secretele privind designul frontal s-au risipit. De altfel, conservatorismul celor dela VW în materie de design este cunoscut, acesta făcând parte din viziunile preşedintelui Martin Winterkorn.
Din punct de vedere tehnic, maşina a evoluat mult, firesc dacă avem în vedere că generaţia anterioară a fost lansată în 2002. Cei de la VW spun că este „cel mai inovativ tehnologic VW de când există acest brand”. Acesta este motivul, de exemplu, pentru care noul Touareg este mai uşor cu 200 kg, impresionant pentru orice fel de maşină, dar foarte important pentru un SUV. Iar consumurile sale, indiferent de motorizare au scăzut în medie cu 20%. Şi ceea ce este cel mai important este faptul că nemţii au păstrat caracterul off-road al acestei maşini, pe care îl afirmă şi şi-l asumă, în ciuda faptului că ecologiştii fug astăzi de ideea de SUV şi off-roader, preferând mai degrabă termenul de crossover. VW nu se teme însă de această etichetă, mai ales că Touareg a devenit un obişnuit al raliului Dakar. Latura ecologicăa maşinii este subliniată de faptul că noul Touareg va avea şi versiune hibrid, una echipată cu un motor termic V6, dar care va consuma 8,2 litri/100 km. Nu în ultimul rând, printre noutăţile aduse de Touareg II se numărăşi cutia automată în 8 trepte, o premieră pentru acest segment.
Transmisia va fi 4×4 standard pe toate versiunile, însă tehnologia utilizată va fi diferită în funcţie de echipare. Nivelul de bază „4Motion” va avea AWD cu diferenţial Torsen, similar cu Tiguan. Pentru V6 TDI va putea fi comandată transmisia „4XMotion” echipată cu o cutie de transfer mai rigidăşi mai predispusă la off-road, în acelaşi timp ambele punţi având diferenţiale blocabile 100%, plus reductor. Cu această transmisie Touareg „poate cuceri orice teritoriu de pe Pământ”, după cum se afirmă în comunicat.

Nu în ultimul rând, să precizăm şi faptul că Touareg va oferi, ca şi la prima generaţie, platforma tehnică pentru  noul Porsche Cayenne.

Despre alte detalii ale maşinii dar şi posibile preţuri pentru piaţa românească vom afla odată cu lansarea oficială de la Geneva. Vânzările vor debuta în luna aprilie.
Noul Touareg reprezintă un pas către viitor pentru conceptul de SUVTouareg debutează cu propulsor hibrid şi gamă de propulsoare de înaltă tehnologie

Modelul SUV Volkswagen cântăreşte cu 208 de kilograme mai puţin şi este mai economic cu 20%

Volkswagen a prezentat, în premieră mondială, ultima generaţie a modelului Touareg. Noul Touareg oferă o interpretare complet nouă pentru ideea de SUV – graţie unei game de propulsoare mai economice cu aproape 20 de procente şi a unei varietăţi ridicate de noi sisteme de asistenţă şi siguranţă. Touareg va fi disponibil de asemenea şi într-o versiune hibrid. Cu un consum de numai 8,2 litri de carburant, acesta impune noi standarde în categoria modelelor SUV cu motor pe benzină, compatibile fără rezerve pentru offroad. Până la o viteză de 50 km/h, versiunea hibrid a modelului Touareg se poate deplasa exclusiv cu ajutorul propulsorului electric şi, prin aceasta, fără emisii poluante. La capitolul motoarelor diesel, Touareg V6 TDI, are un consum mediu de 7,4 litri, oferind un consum optim pentru segmentul vehiculelor autentice de teren. Ambele versiuni – cea hibrid a modelului Touareg şi cea V6 TDI, sunt cele mai economice modele SUV pe benzină şi motorină din clasa mare care au fost produse până în prezent în Europa.

SUV de ultimă generaţie – mai uşor, mai aerodinamic, mai economic

La fel cum s-a întâmplat şi cu modelul Tiguan, care s-a bucurat de succes la nivel mondial, Volkswagen mizează şi la noul Touareg în mod consecvent pe durabilitate. Un pas important înainte: modelul SUV în versiunea de bază cântăreşte cu 208 de kilograme mai puţin! În acelaşi timp, caroseria prezintă o rigiditate la torsiune îmbunătăţit cu cinci procente, ocupând astfel o poziţie de lider la nivelul pieţei. Un alt pas: designerii au obţinut un coeficient aerodinamic mult îmbunătăţit. Suplimentar faţă de perfecţionările la capitolul aerodinamic, o contribuţie importantă se datorează şi faptului că Noul Touareg are o înălţime mai mică decât predecesorul său. Alături de designul frontal în stilul noului ADN al modelelor Volkswagen, rezultă astfel o suprafaţă frontală mai mică. De asemenea toate motoarele, prevăzute în serie cu o cutie automată cu 8 trepte – prima din acest segment, prezintă avantaje semnificative în ceea ce priveşte consumul în comparaţie cu versiunea precedentă, în anumite situaţii mai economic cu peste doi litri la suta de kilometri.

SUV pentru toate drumurile – tracţiune integrală în două versiuni

Şi tracţiunea integrală disponibilă în serie a fost modificată din punct de vedere al detaliilor tehnice. În versiunea de bază („4Motion”), orice Touareg din noua generaţie beneficiază de o tracţiune integrală cu diferenţial Torsen autoblocant (4MOTION). La fel ca în cazul modelului Tiguan Track & Field, Touareg este echipat cu un „program de rulare offroad”, care adaptează printr-o simplă apăsare de buton sistemele ABS, EDS şi ASR în funcţie de condiţiile terenului de rulare, cu activarea sistemului de asistenţă la urcarea în pantă şi adaptarea punctelor de cuplare a cutiei automate.

Opţional, prin intermediul „pachetului Terrain-Tech” în locul diferenţialului central Torsen, V6 TDI poate fi echipat cu o cutie de distribuţie concentrată mai intens asupra utilizării în regim offroad, inclusiv o treaptă de demultiplicare, precum şi un diferenţial la nivelul axului median şi spate cu o blocare de până la 100 de procente (4XMOTION). Analog cu prima generaţie Touareg, această versiune dispune de un comutator care permite conducătorului auto să adapteze maşina, prin cele cinci trepte, în funcţie de utilizarea concretă: 1. „Onroad”; 2. „Offroad” (de exemplu „Program de rulare offroad” plus activarea automată a blocajelor mecanice); 3. Low (de exemplu „Offroad” plus activarea demultiplicării, modificarea punctelor de cuplare, fără cuplarea automată a treptelor superioare în regimul manual); 4. Blocarea suplimentară a diferenţialului central; 5. Blocarea suplimentară a diferenţialului spate. Echipat în acest mod, Touareg face faţă oricărui traseu din lume.

SUV pentru utilizarea în regim cotidian – mai mult spaţiu, mai multe inovaţii

Volkswagen nu a realizat noul Touareg doar mai uşor, mai economic şi, în acest mod, mai agil, ci a asigurat şi o compatibilitate îmbunătăţită pentru utilizarea în regim cotidian. Noul interior asigură o funcţionalitate superioară, scaunele sunt mai confortabile, iar spaţiul la nivelul picioarelor pentru pasagerii de pe locurile din spate a fost de asemenea suplimentat. Bancheta spate poate fi deplasată de asemenea cu 160 de milimetri pe lungime, fiind de asemenea posibilă reglarea înclinaţiei spătarului. Prin apăsarea unui buton electric, poate fi rabatată în câteva secunde, oferind un volum de 1.642 litri în portbagaj. În echiparea de serie, şi versiunea de bază dispune de un radio-CD şi un sistem de informare, care poate fi controlat intuitiv prin intermediul unui touchscreen de 6,5 inchi.

Frâna de parcare este activată prin apăsarea unui buton. În mod automat, motorul (la versiunile V6) se opreşte la semafoare şi reporneşte imediat după ce şoferul ridică piciorul de pe pedala de frână (sistem start-stop). Opţional, hayonul se deschide şi se închide prin intermediul telecomenzii integrante în cheie. Trapa panoramică cu dimensiuni generoase asigură suficientă lumină şi în zilele mai întunecate. Prin intermediul celor patru camere de luat vederi, sistemul Area View inovativ preia imagini din zona din jurul modelului Touareg şi oferă în acest mod un nivel superior de siguranţă. Lane Assist vă garantează păstrarea traiectoriei corecte; Side Assist avertizează asupra autovehiculelor care rulează în spatele dumneavoastră în cazul în care doriţi să schimbaţi banda de rulare. Sistemul automat de reglare a distanţei ACC cu Front Assist integrat frânează în caz de nevoie până la oprire şi tensionează preventiv centurile. Farurile bi-xenon cu Dynamic Light Assist îmbunătăţesc vizibilitatea şi reglează faza lungă fără să orbească alţi participanţi la trafic, iar compensarea adaptivă a mişcării de ruliu garantează poziţia suverană a modelului Touareg pe şosea. În mod suplimentar, pentru Touareg sunt disponibile pentru prima dată elementele de echipare oferite în noua serie „Exclusive” de la Volkswagen Individual. Din categoria dotărilor opţionale fac parte jantele din aliaj uşor de 19 inci (tip „Girona”), inserţiile decorative din lemn de esenţă nobilă („frasin maro”), precum şi pachetul de dotări de piele („Nappa”) bicolor „Dark Burgundy / negru titan” sau „Bej piper / negru titan”.

Touareg – soluţia optimă între două lumi

Aproximativ 500.000 de şoferi au optat pentru achiziţionarea primei generaţii a acestui SUV. Un autovehicul de teren de clasă superioară care îmbină într-un concept nivelul ridicat de confort, caracteristicile sportive de rulare, designul avangardist, calitatea excelentă şi posibilităţile nelimitate de rulare pe teren accidentat, asigurând o simbioză între trăsăturile de top specifice autoturismelor şi cele ale mediului offroad. Noul Touareg reprezintă un model de top, utilizabil în orice condiţii, care oferă o interacţiune optimă între aceste două lumi. Chiar din luna aprilie, Touareg va fi disponibil la distribuitorii din Europa. (Sursa: VW Pkw- Porsche România)

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Februarie 11, 2010 în Masini, Noutati

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: