RSS

Geamurile termopan pot fi deschise de hoti !

14 Iun

Atentie la cum utilizati geamurile termopan !

geam termopan

Unui prieten tocmai i-a fost “spart” apartamentul de catre hoti ! Din aceasta experienta neplacuta, am invatat si eu ceva …

Un prieten bun de-al meu, Marius, si-a renovat apartamentul in urma cu vreo cativa ani, ocazie cu care si-a schimbat si ferestrele, si-a pus geamuri termopan. Intre timp, s-a mutat de acolo, iar in apartament a ramas mama lui … In urma cu vreo cateva zile, mama lui a mers sa-i faca o vizita prietenului meu Marius, respectiv fiului ei, in noul apartament unde s-a mutat impreuna cu prietena lui (viitoarea sotie)…

Cand s-a intors inapoi acasa de la Marius, in jur de orele 23.00, a vazut ca sunt luminile aprinse in apartament. Stand la parterul blocului, s-a uitat sa vada de afara de ce sunt luminile aprinse in apartament, avand in vedere ca ea plecase de acasa in urma cu vreo 3 ore… Atunci a vazut “o umbra” fugind prin apartament … Cand a intrat ea in apartament, hotul fugise pe geam..
Au urmat telefoanele la Politie, au venit cei de la laboratorul de criminalistica, au inceput sa ia amprente, etc … tot tacamul …

Cum a intrat hotul in apartament ? Ei, dupa cum bine stiti, majoritatea ferestrelor termopan, au doua pozitii de deschidere: batanta si oscilanta.
In pozitia “batanta“, geamul termopan se deschide la fel ca si vechile ferestre din lemn …
In pozitia “oscilanta“, geamul termopan se deschide doar in partea de sus, iar in partea de jos a ferestrei este inchis.

pozitii deschidere geam termopan

Ei, se pare ca hotii, au gasit o modalitate de a deschide ferestrele termopan care sunt lasate deschise in pozitia “oscilanta”. In cazul prietenului meu, concluzia politistilor a fost ca hotul a folosit o bucata de “sarma” tare, facuta special pentru a deschide geamuri termopan …

Imi aduc aminte ca si eu in urma cu ani de zile, cand mi-am montat ferestrele termopan, i-am intrebat in mod special pe cei de la firma care mi-au montat ferestrele, daca aceste pot fi deschise in situatia in care las geamurile deschise in pozitia “oscilanta”. Cei de la firma care mi-au montat termopanele, m-au asigurat ca aceste nu pot fi deschise ! Ei, se pare ca nu-si cunosc destul de bine “marfa”… Nu ma pricep la ferestre termopan, ma gandesc ca mecanismele pot sa difere probabil de la o marca de termopan la alta, insa nu cred ca asta sa fie un impediment pentru hoti …

Prin urmare, mare atentie cand plecati de acasa ! NU VA LASATI FERESTRELE TERMOPAN DECHISE PE POZITIA OSCILOBATANTA !!! Ferestrele trebuiesc inchise atunci cand plecati de acasa !
Eu deja imi iau in calcul montarea unor “gratii” (zabrele) … Urmeaza sa ma interesez pe la firmele de profil … Daca ati auzit de intamplari asemanatoare, sau aveti idee daca se poate monta grilaj de protectie pe ferestrele termopan, astept comentariile voastre …

sursa: dan-blog.ro

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Iunie 14, 2010 în Stirea zilei

 

Lasă un răspuns

 
